Na temat

  • Kto powinien otworzyć własny biznes?Kto powinien otworzyć własny biznes?
    Na naszym polskim rynku nie jest i nigdy nie było łatwo. Im bardziej brniemy w stronę polepszania technologii, tym bardziej trudno jest otworzyć własną działalność. Kiedyś było inaczej, rynek nie …
  • Ekonomia a rozwój regionuEkonomia a rozwój regionu
    Współcześnie coraz więcej słyszy się o rozwoju regionalnym. Niestety niewiele osób zdaje sobie sprawę, co kryje się za tym hasłem. Rozwój regionalny, to finansowanie ulepszeń w kierunku społeczeństwa. To naprawa …

Strony

Segmentacja klientów

Wiele firm na rynku różnych produktów decyduje się na oferowanie bardzo różnorodnych pod względem jakości i ceny produktów. W ten sposób możliwe jest przede wszystkim znaczne zwiększenie zakresu klientów, jacy z naszych produktów mogą korzystać. Jeśli zależy nam na tym, by zbudować kilka marek produktów, które możemy oferować na rynku warto jest dokonać segmentacji klientów. Segmentacja polega na wyznaczeniu takich grup klientów jacy posiadają określone możliwości finansowe, czy też są w pewnym wieku lub mają określoną płeć. W ten sposób możemy dostarczać takim klientom znacznie bardziej zindywidualizowanych produktów. Ważne jest, by decydować się na taką segmentację jaka pozwala na zbudowanie odpowiednio dużych segmentów. Gdy segment klientów jest zbyt mały możemy nie mieć wystarczającej liczby klientów, jacy będą zainteresowanie oferowanymi przez nas produktami. Nie możemy również zapominać, że jeśli różne produkty pod względem jakości będziemy oferowali pod jedną marką, możemy stracić na jej wizerunku.

Comments are closed.