Na temat

  • Finanse w rodzinieFinanse w rodzinie
    Rodzina dla każdego z nas jest niezwykle istotna. Oprócz jednak osób, które wchodzą w jej skład, każdy z nas musi zastanawiać się nad tym, aby finanse, jakie się w niej …
  • Cenya wykupu obligacjiCenya wykupu obligacji
    Jako że cena wykupu obligacji jest ustalona już w chwili emisji, to kiedy jej notowania idą w górę, wówczas dochodowość spada. Jeżeli więc kupuje się brytyjską obligację o nominalnej wartości …

Strony

Segmentacja klientów

Wiele firm na rynku różnych produktów decyduje się na oferowanie bardzo różnorodnych pod względem jakości i ceny produktów. W ten sposób możliwe jest przede wszystkim znaczne zwiększenie zakresu klientów, jacy z naszych produktów mogą korzystać. Jeśli zależy nam na tym, by zbudować kilka marek produktów, które możemy oferować na rynku warto jest dokonać segmentacji klientów. Segmentacja polega na wyznaczeniu takich grup klientów jacy posiadają określone możliwości finansowe, czy też są w pewnym wieku lub mają określoną płeć. W ten sposób możemy dostarczać takim klientom znacznie bardziej zindywidualizowanych produktów. Ważne jest, by decydować się na taką segmentację jaka pozwala na zbudowanie odpowiednio dużych segmentów. Gdy segment klientów jest zbyt mały możemy nie mieć wystarczającej liczby klientów, jacy będą zainteresowanie oferowanymi przez nas produktami. Nie możemy również zapominać, że jeśli różne produkty pod względem jakości będziemy oferowali pod jedną marką, możemy stracić na jej wizerunku.

Comments are closed.