Na temat

  • Księgowości w firmieKsięgowości w firmie
    Firmy, jakie starają się prowadzić dla siebie księgowość, mają niekiedy niejedną okazję na to, aby się dość doskonale rozwijać. Są liczne sposoby, jakie są w stanie zmienić nasze codzienne funkcjonowanie, …
  • Pomysł na biznesPomysł na biznes
    Dziś firm, które zajmują się szczególnymi elementami jest naprawdę bardzo dużo. Generalnie trzeba wziąć pod uwagę takie aspekty jak nowatorskie podejście do biznesu. Firm, które zajmują się przykładowo cateringiem, czy …

Strony

Segmentacja klientów

Wiele firm na rynku różnych produktów decyduje się na oferowanie bardzo różnorodnych pod względem jakości i ceny produktów. W ten sposób możliwe jest przede wszystkim znaczne zwiększenie zakresu klientów, jacy z naszych produktów mogą korzystać. Jeśli zależy nam na tym, by zbudować kilka marek produktów, które możemy oferować na rynku warto jest dokonać segmentacji klientów. Segmentacja polega na wyznaczeniu takich grup klientów jacy posiadają określone możliwości finansowe, czy też są w pewnym wieku lub mają określoną płeć. W ten sposób możemy dostarczać takim klientom znacznie bardziej zindywidualizowanych produktów. Ważne jest, by decydować się na taką segmentację jaka pozwala na zbudowanie odpowiednio dużych segmentów. Gdy segment klientów jest zbyt mały możemy nie mieć wystarczającej liczby klientów, jacy będą zainteresowanie oferowanymi przez nas produktami. Nie możemy również zapominać, że jeśli różne produkty pod względem jakości będziemy oferowali pod jedną marką, możemy stracić na jej wizerunku.

Comments are closed.